Curs d'Història de les Matemàtiques

El curs pretén introduir als estudiants en alguns aspectes de la història de les matemàtiques i recórrer les biografies i aportacions de certs personatges que van contribuir de forma essencial a l'avanç de les matemàtiques.

NOTÍCIES I ESDEVENIMENTS

28/10/2015
Conferència

Dia: Dijous 19 de novembre de 2015
Hora: 18.00
Lloc: Seminari de Matemàtiques i Estadística. Facultat de Ciències Fase II. Planta Baixa.

Conferència del professor Wenceslao J. González (Universitat de la Corunya)

Repensar els límits de la Ciència:

De les dificultats respecte de les fronteres a la preocupació pels confines

Els nous avanços científics, on la creativitat científica connecta freqüentment amb la innovació tecnològica, i les contribucions de les últimes dècades són dues raons per a repensar els límits de la Ciència. Dins d'aquestes coordenades, la conferència tindrà en compte diversos passos:

1) El reconeixement de tres nivells principals d'anàlisis de la Ciència i la diversitat d'enfocaments filosòfic-metodològics per a estudiar el tema dels límits de la Ciència. 2) Les fronteres i confines com el doble domini que està habitualment en lliça en aquest debat. Aquesta dualitat té arrels kantianes i inclou una qüestió central: els criteris %u201Cpositius%u201D (el que la Ciència és o hauria de ser) i els criteris %u201Cnegatius%u201D (el que no és Ciència ara o no pot ser-ho en el futur). 3) El debat de les fronteres o %u201Cbarreres%u201D, que requereix aclarir la necessitat de criteris per a les fronteres o %u201Cbarreres%u201D i, després, proposa els criteris a tenor dels components de la Ciència. 4) L'interès freqüent en els confines o %u201Csostre%u201D, on els límits de la Ciència estan relacionats amb la inviabilitat de la Ciència perfecta i als límits deguts a la complexitat. 5) La rellevància de la novetat és tinguda compte com un factor clau per a repensar els límits de la Ciència.

Per a aquelles persones que estiguen interessades hi haurà una sopa-col·loqui amb el Prof. Wenceslao González, el dia 19 de novembre a les 20.00 en el restaurant "La Nyora", per un preu de 10 euros. Els interessats a acudir a la sopa col·loqui han de reservar en el Departament de Matemàtiques abans del dilluns 16 de novembre.

11/06/2015

Ya está disponible  la programación del curso.

11/06/2015
Dates del curs

El curs començarà el dia 17 de setembre i finalitza el 6 d'octubre.

Prompte obrirem el termini d'inscripció.

Cursos avançats

Carretera Sant Vicent s/n